Jdi na obsah Jdi na menu
 


Pokračování(1/6)

7. 3. 2014

Nazýváme je buddhovskou přirozeností,skutečným zdrojem všeho vědomí.Kontinuum této mysli trvá dokonce i ve stavu buddhovství.Tobet nám přináší podrobný sled procesu posledního vydechnutí,přibližuje nám stavy vědomí a zmiňuje se o dalším pokráčování procesu smrti.Podívejme se,jak se na konečné fáze našeho života dívám ,,já" a má bytost.Několikrát jsme  se již zmínili o naší tělesné energetice třech ohništích.Tento orgán,který je Číňany vnímán stejně fyziologicky jako třeba žlučník,teď využíjeme k přiblížení našeho odchodu z tohoto světa.Tři ohniště si můžeme představit jako tři skutečně hořící ohně v těle.Nejměnší oheň,maličký a nepřilíš teplý oheň MING MEN hoří v ledvinách.Nad ním, játrech,hoří oheň ministerský a nejvyšší oheň císařský,plane z pohledu čínské kosmologie srdci.Abychom mohli plně žít,musí planout všechny tři ohně.Podívejme se,co se stane,když ohňe začnou uhasínat.Císařský oheň:Má na starosti mimo jiné SHEN,naše vědomí,a my víme,že se stejně jako energie ohně dělí na dvě části:Vědomé myšlení,sídlí v srdci a patří k energii tepla,odpovídá za všechny vědomé myšlenkové procesy,,kosmické vědomí,sídlí v mozku a patří k žáru,odpovídá za spojení s Univerzem,zaručuje naši orientaci ve společnosti,schopnost porozumění,smyslupně komunikace s ostatními jedinci.Oblast ohně je právě pro své výsadní postavení v psychice člověka nejcitlivější oblastí našeho organizmu.Nadbytkem ohně ohrožujícím život(úžeh,úpal,horečnatá onemcnění)dojde k postupnému odpojení žáru-kosmického vědomí.Pokud toto ochlazení nestačí,odpojuje se i  teplo.